WHAA, de laatste weken alweer! - Reisverslag uit Pandemas, Indonesië van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu WHAA, de laatste weken alweer! - Reisverslag uit Pandemas, Indonesië van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu

WHAA, de laatste weken alweer!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

22 April 2016 | Indonesië, Pandemas

Hallo lieve allemaal,

Hier m'n laatste blog van deze reis vanuit het buitenland...
We zijn iets meer dan twee weken geleden veilig aangekomen in Bali en hebben onwijs genoten en genieten nog steeds op deze laatste bestemming! Het is een land met zoveel diversiteit en dat maakt het erg bijzonder en mooi.

We zijn begonnen in Kuta, een erg toeristisch stadje in het zuiden van Bali. Hier hebben we genoten van het strand, het heerlijke eten en we hebben surfles genomen, wat super leuk was om te doen! Wel behoorlijk pittig haha. Onze surfleraren waren ook erg aardig, dus daar hebben we de dagen in Kuta nog mee doorgebracht.

Na 4 dagen in Kuta hebben we de bus naar Ubud genomen, een plekje iets meer in het midden van Bali. Dit is een erg artistiek dorpje, dus dat was weer totaal anders dan Kuta, wat het erg leuk maakte. We hebben hier scooters gehuurd en zijn naar allemaal verschillende plekken gereden, waardoor we veel van en rondom Ubud hebben gezien. De tweede dag hebben we tussen en langs de rijstvelden gereden en onze eerste echte tropische regenbui meegemaakt. Iets waar we in Nederland nooit naar zouden verlangen, regen, was nu heerlijk!
Die nacht zijn we om 2 uur 's nachts vertrokken om een vulkaan te beklimmen. Na een hele zware klim (wat het absoluut waard was) zijn we na 3 uur aan de top gekomen en hebben we genoten van het prachtige uitzicht tijdens de zonsopgang! Echt zo ontzettend mooi!!! Daarna zijn we nog naar de krater gegaan en hebben we de stijle weg weer terug genomen en zijn we uiteindelijk helemaal uitgeput, maar met een fijn gevoel, bij ons eindpunt aangekomen.
Daarnaast hebben we het dorpje nog verder verkend en zijn we met de scooter naar een waterval gereden waar we heerlijk hebben gezwommen.

Na 5 dagen Ubud zijn we naar Canngu gegaan, een plaatsje iets westelijker aan de kust van Bali.
We hadden besloten dat we onze laatste dagen lekker aan het strand wilden doorbrengen, dus hebben we opgezocht waar de mooiste stranden van Bali waren en hier stonden de stranden van Canngu bij. Dit is een heel fijn plaatsje met een hele relaxte sfeer. Hier hebben we dus vooral lekker rustig aan gedaan, door de golven heen gedoken in de wilde zee en van het strand, de zon en het uitgaansleven genoten.

Later op de middag van de 4de dag Canngu hebben we de taxi terug naar Kuta genomen, waar we nu onze laatste dagen doorbrengen.
Vandaag hebben we nog een laatste surfles genomen, wat weer top was!
Daarnaast zijn we van elke minuut hier aan het genieten:) De mensen, het eten, het heerlijke weer, het uitgaansleven, alle souvenirwinkeltjes en natuurlijk de zee, het zwembad en elkaar!

En dan wordt het morgennacht echt tijd om naar huis te gaan, tot over 2 dagen Nederland!