De laatste twee weken van Cambodja - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu De laatste twee weken van Cambodja - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu

De laatste twee weken van Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Naomi

06 April 2016 | Cambodja, Chroŭy Chângvar

Hallo lieve allemaal,

Hier een update van de laatste twee weken in Cambodja.

Na een nachtje in Sihanoukville te hebben geslapen (het plaatsje in het zuiden van Cambodja waar ik in m'n vorige blog was geëindigd) hebben we de boot naar Koh Rong genomen. Eén van de eilandjes van Cambodja.
Hier zijn we veel langer dan geplant geweest, aangezien we allebei ziek werden en zo'n tweeënhalve dag op bed hebben gelegen... Gelukkig hebben we ook nog van het mooie eiland kunnen genieten! We zijn bijvoorbeeld de eerste dag via een pittige tocht door de jungle naar een strand gelopen aan de andere kant van het eiland, dit was echt prachtig! Het zand was super wit en de zee was onwijs mooi blauw.

Na dit eiland zijn we samen met twee Duitse jongens die we in Sihanoukville hadden leren kennen naar een ander eiland gegaan, Koh Rong Samloem.
Hier hebben we in hangmatten geslapen, lekker rustig aan gedaan, half moon party gevierd, genoten van het nog wittere strand en de blauwe zee EN we hebben tussen planton gezwommen! Dat was zo vet!! We namen rond 9uur 's avonds met een groepje de boot en stopten op een plekje midden op de zee. Als je een beweging in de zee maakte, gaf het planton wat je aanraakte licht waardoor je helemaal licht gaf als je in de zee zwom. Echt zo mooi!! Hier hebben we een uur lang lekker gezwommen en gesnorkeld, wat ook heel bijzonder was, want als je onderwater zwom en door je duikbril keek leek het gewoon alsof je tussen de sterren zwom!

Na deze gave ervaringen zijn we weer met de boot teruggegaan naar Sihanoukville en hebben we hier een nachtje geslapen. De ochtend daarna zijn we met de bus naar een ander plekje, Kampot, gegaan.
Dit was een hele fijne stad, het had een rustige sfeer en lag aan de rivier waardoor het qua warmte ook te doen was:) Een kennis van de vader van Wies woont hier, dus hij heeft wat van Kampot laten zien en ons meegenomen naar het national park. Hier hebben we de mooie natuur, apen en allerlei soorten vogels (sommige waren wel 1,5 meter lang) gezien.

Na tweeënhalve dag in Kampot zijn we met de bus naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja, vertrokken. Daar zijn we nu.
Vandaag was een erg indrukwekkende en heftige dag. We zijn namelijk naar het genocide museum en de killing fields geweest. Dit zijn plekken die verhalen, beelden, foto's en overblijfselen laten zien van de door de Rode Khmer gepleegde genocide, die nog maar 40 jaar geleden in Cambodja heeft plaats gevonden. Iets wat je gezien moet hebben als je hier bent, maar wat hartverscheurend en onvoorstelbaar is.

Morgen hebben we nog één dag in Phnom Penh en vliegen we rond half 10 's avonds naar Bali!! Daar ben ik ook heel benieuwd naar en heb er onwijs veel zin in! En dat betekend ook dat ik jullie al over tweeënhalve week in het echt weer zie, bizar hoe snel de tijd hier voorbij vliegt!
Ik hoop dat alles ook goed met jullie gaat, heel veel liefs vanuit hier en tot snel!