De laatste weken Thailand en het begin van Cambodj - Reisverslag uit Phumĭ Nésat, Cambodja van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu De laatste weken Thailand en het begin van Cambodj - Reisverslag uit Phumĭ Nésat, Cambodja van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu

De laatste weken Thailand en het begin van Cambodj

Blijf op de hoogte en volg Naomi

24 Maart 2016 | Cambodja, Phumĭ Nésat

Hallo lieve allemaal,

Op dit moment zit ik in Cambodja, waar we zijn gestart in de stad Siem Reap.

Na ons jungle avontuur in Khao Sok zijn we vertrokken naar Koh Tao, een eilandje in het zuid oosten van Thailand.
Hier zijn we zo'n 4 dagen gebleven. We verbleven in een heel gezellig hostel, waar we veel mensen hebben leren kennen en elke avond met hun hebben doorgebracht. Overdag hebben we genoten van de mooie stranden, een dagje een scooter gehuurd waarmee we naar het zuiden zijn gereden, we hebben samen met een ander meisje een wandeltocht door de bergen gemaakt naar de andere kant van het eiland en tenslotte hebben we gesupt (met een surfplank en peddel op de zee).

Na deze onwijs leuke dagen zijn we naar Koh Phangan gegaan, een groter eiland onder Koh Tao wat ook wel bekend staat om de full moon en half moon party's.
Jelle, een jongen uit Haarlem die we hadden leren kennen op Koh phi phi, is ons daar komen opzoeken, dus hebben we deze drie dagen gezellig met hem doorgebracht.
We verbleven hier in een super leuk hostel met allemaal hangmatten, een boomhut, gezellige chillplekjes en een hele fijne sfeer.
We hebben de eerste dag een scooter gehuurd om het eiland te verkennen en zijn naar stranden en een waterval geweest. Het is echt een prachtig eiland met een hele rustige sfeer en mooie natuur!! Daarnaast hebben we vooral lekker rustig aan gedaan, hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad, zijn we naar een feest in een soort hutje op het water geweest en hebben we natuurlijk gefeest op de half moon party!!
De half moon party was midden in de jungle, het was echt een soort festival met verschillende terreinen, muziek en eet- en drinktentjes, echt zo cool om mee te maken!!

De volgende ochtend vertrokken we naar Bangkok, aangezien ons visum 18 maart verliep dus we voor deze datum uit Thailand moesten zijn. Dus zijn we behoorlijk moe de boot op gegaan. Vanuit daar heeft een bus ons naar Bangkok gebracht, waar we om 5uur 's nachts aankwamen. Hier hebben we ons tot 9uur 's ochtends moeten vermaken omdat onze bus naar Cambodja rond die tijd vertrok. Na een in totaal tweedaagse reis, waarvan in de laatste bus een klein straaltje airco was, zijn we veilig in Siem Reap aangekomen.
Hier loopt Eva (m'n lieve vriendinnetje en oud huisgenootje uit Breda) voor een half jaar stage, dus hebben we samen met haar deze dagen doorgebracht. Het was ontzettend gezellig met z'n 3tjes en zo leuk om Eef weer te zien!!
We hebben Siem Reap een beetje verkent, zijn naar de Angkor Wat geweest en nog 6 andere tempels, hebben een power yoga les gevolgd haha, zijn naar marktjes geweest en hebben een fietstocht van 30 km gemaakt door Siem Reap en omgeving. En dit allemaal in ongeveer 40 graden... Maar gelukkig had Eef een zwembad bij d'r hotel, dus hebben we daar heerlijk kunnen afkoelen.

Na deze super leuke vier dagen zijn we naar Battambang gereisd, dat is een niet zo toeristisch dorpje in het oosten van Cambodja. Hier hebben we meerdere dingen bezocht en hebben we Cambodjaanse kookles gehad, echt onwijs leuk!

We zijn nu aangekomen in Sihanoukville, een plaatsje in het zuiden van Camdodja. Vanuit hier willen we naar de eilandjes toe.
Ons verdere plan na de eilandjes is nog onduidelijk, 1 ding is zeker, we eindigen op Bali, want vanuit daar vliegen we terug om jullie vanaf 24 april weer te kunnen zien!