Week 3 en 4:) - Reisverslag uit Tinchuli, Nepal van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu Week 3 en 4:) - Reisverslag uit Tinchuli, Nepal van Naomi Neervoort - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4:)

Blijf op de hoogte en volg Naomi

06 Februari 2016 | Nepal, Tinchuli

Hallo lieve allemaal,

Even weer een update van de afgelopen twee weken, want ik heb al een tijdje niks van me laten horen.

Tis nog steeds super hier, we vermaken ons goed en ik wil zeker nog niet weg.
Gisteravond zijn we aangekomen bij het guesthouse van Martine, aangezien gister onze laatste dag vrijwilligerswerk was. De afgelopen twee weken waren erg leuk met de kindjes, we leerden ze steeds beter kennen, we probeerden verschillende manieren te bedenken om het wat begrijpelijker te maken en we hebben ons ook maar aangepast aan de manier van lesgeven in Nepal aangezien we hier niet echt iets aan kunnen veranderen...
In de ochtend gaven we de kindjes les, dezelfde lessen als we in de eerste week deden en 's middags hielpen we met het constructie werk. De speelplaats voor de kinderen zijn ze helemaal aan het opknappen, er zijn muurtjes aangelegd, onkruid verwijderd, alles is schoongemaakt en er is geschilderd. En wij hebben hieraan mee geholpen. Dit was erg leuk aangezien we nu echt konden zien dat onze bijdrage iets opleverde en de variatie zorgde er ook voor dat het leuk en interessant bleef. Dit deden we samen met andere vrijwilligers wat ook voor veel gezelligheid zorgde.

Daarnaast hebben we ook veel leuke activiteiten samen en met andere vrijwilligers gedaan. We zijn meerdere malen uit eten geweest, we zijn naar een plein met allemaal mooie tempels geweest (Durbar Square), we hebben verschillende plaatsjes bezocht en we zijn naar de organic market geweest.
Maandag zijn Wies en ik samen met Dinesh (de boekhouder van Hopeful Home) naar een dorpje in de bergen geweest dat we met de stichting gaan helpen doormiddel van het aanleggen van waterleiding. Dit was heel bijzonder! Het was een hele klim, maar het was prachtig daar. Je kon over heel Baktapur en Kathmandu uitkijken en er was zoveel rust. De mensen in dat dorpje zijn erg getroffen door de aardbeving en wonen nu in kleine huisjes gemaakt van golfplaten. En ze hebben dus geen enkel water, om hier aan te komen moeten ze helemaal naar beneden, en wij hebben gemerkt hoe zwaar dit is. Het was dus heel bijzonder om hier te zijn en hun hulp te bieden, de mensen waren zo lief en we mochten overal naar binnen, dus het voelt goed om hier iets met de stichting te kunnen betekenen.

Dit is dus een beetje wat we de afgelopen twee weken hebben gedaan, met Wies is het erg gezellig en we zijn heel blij dat we dit samen mogen meemaken! We hebben ook besloten om later terug vliegen aangezien we nog zoveel van de andere landen willen zien, dus hebben we een paar dagen geleden ons vliegticket omgeboekt hihi!! We komen nu 24 april terug, rond een uur of 1 's middags, dus we blijven 2 weken langer:)

Francis is vandaag aangekomen en mama en Marleen komen maandag. Ik kan niet wachten om mama weer te zien!
Dus aankomende week zullen we meerdere bezoekjes aan zowel het weeshuis als het dorpje gaan brengen. Genoeg op de planning!
En dan is het 17 februari tijd om het vliegtuig te pakken voor ons avontuur in Thailand, nog veel leuks dus!